בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

5 שיטות שונות לצריכת קנאביס וכיצד הן משפיעות עלינו

5 שיטות שונות לצריכת קנאביס וכיצד הן משפיעות עלינו

5 שיטות שונות לצריכת קנאביס וכיצד הן משפיעות עלינו

מאמריםקנאביס 101

האם אי פעם תהיתם מדוע ההשפעה של קנאביס בצורת מאכל (בעוגיות למשל) יותר חזקה מההשפעה בצורת עישון? שיטות שונות לצריכת קנאביס משפיעות אחרת על הגוף והנפש.

קנאביס משפיע עלינו בדרכים שונות אבל האופן בו הגוף שלנו משתמש בו משתנה לפי הדרך בה אנחנו צורכים אותו. ישנן 5 שיטות פופולריות לצריכת קנאביס המשפיעות על הגוף בצורה שונה:

1. עישון 

כאשר אנו מעשנים קנאביס, אנחנו משתמשים בחום כדי לשנות את המבנה הכימי של הקנבינואידים. באמצעות חום אנחנו יוצרים דה קרבוקסילציה והופכים את הקנבינואיד THCA לקנבינואיד הפסיכואקטיבי THC.

לעישון, לעומת זאת, יש כמה וכמה כשלים. למרות ש-THC יגיע לזרם הדם שלנו ובכך יעבור לתוך המוח וסביב הגוף, חלק ניכר יתחבר לקולטני קנבינואידים בפה שלנו וברקמות הנחשפות ישירות לעשן עצמו ולא יגיע לכל הגוף כך שיהיה קשה להגיע למינון הטיפולי המלא.

למרות שעדיין לא הראו שעישון קנאביס קשור לסיכון מוגבר לסרטן ריאות, עשן גורם נזק מיקרוסקופי לריאות לאורך זמן. זה יכול לגרום לדלקת, שיעול, ייצור ריר ותסמינים דמויי ברונכיטיס. בסך הכל, עישון הוא לא ההחלטה הבריאה שמטופל יכול לקבל. 

תמונת המחשה עישון קנאביס

2. אידוי

לאלו האוהבים את ההקלה המהירה מעישון אך רוצים להימנע מהסיכונים הפוטנציאליים, אידוי יכול להיות אלטרנטיבה טובה. אידוי מחמם את הקנאביס עד כדי שחרור שרף הקנאביס (בו נמצאות הטריכומות), אך אינו מחמם את אותו מספיק כדי לשרוף את החומר הצמחי. האידוי מבטל אפר שעלול להיות מסרטן ומפחית את החומרים הגורמים נזק לתאים בגוף. קנבינואידים המפעילים את מערכת העצבים המרכזית חודרים לזרם הדם די בקלות עם אידוי. 

קנאביס בשאיפה עובר ישירות מהריאות לזרם הדם למוח. שיטות אחרות כמו קנאביס במאכל מאלצות את ה-THC לעבור חילוף חומרים בצורה שונה, מה שגורם להשפעות שונות בגוף שלך.

תמונת המחשה אידוי קנאביס

3. מאכל

קנאביס במאכל הוא אחת משיטות הצריכה החזקות ביותר שיש. בניגוד לקנאביס בשאיפה, קנאביס במאכל עובר חילוף חומרים בכבד.

כאשר אנו צורכים קנאביס במאכל, הגוף מייצר יותר ממטבוליט מסוים הנקרא 11-hydroxy-THC. המטבוליט הזה של THC הוא פי ארבעה עד חמישה יותר פסיכואקטיבי מ-THC. מה שאומר שההשפעה תהיה חזקה במיוחד. כמובן, כדי לגרום למאכלים לעבוד, צריך לחמם את הקנאביס, שיעבור דה קרבוקסילציה, לפני הצריכה. 

חשוב לציין: בישראל צריכת קנאביס במאכל איננה חוקית ולא קיימים מוצרי מאכל קנאביס רפואי.

תמונת המחשה קנאביס למאכל

4. שמני קנאביס

שמן קנאביס רפואי הוא מיצוי קנאביס מרוכז במיוחד מהול בדרך כלל בשמן זית. בעצם, ממס משמש להפרדת השמנים האתריים של צמח הקנאביס מהחומר הצמחי עצמו. התוצר הסופי הוא מוצר מרוכז מאוד, מלא בקנבינואידים ולכן שמנים יכולים לספק מינון גבוה במיוחד של קנאביס למי שזקוק לו.

מבין היתרונות של שמן הקנאביס ניתן למנות את התאמתה לטווח גילאים רחב, לבעלי מוגבלויות פיזיות ולאלה המתקשים או אשר מעדיפים להימנע מעישון או אידוי של תפרחות. שמן מאפשר שימוש דיסקרטי ונוח בסביבת אנשים, דורש מהמטופל פחות הכנה מוקדמת והשימוש בו לא יוצר ריח, כמו בעישון או אידוי.

תמונת המחשה שמן קנאביס

5. קנאביס גולמי

בניגוד לכל שאר שיטות הצריכה, צריכת קנאביס גולמי, זאת אומרת צריכה של הצמח עצמו בצורתו הגולמית, היא הדרך היחידה לשמר חומצות קנבינואידיות.

כמו שכבר הזכרנו מקודם, לפני שמחממים את הקנאביס, התרכובת THC נמצאת במצב החומצי שלה – THCA. קנבינואידים אחרים נמצאים גם בצורת החומצית שלהם. כאשר אנו צורכים את צמח הקנאביס בצורתו הגולמית, אנו יכולים לצרוך פי מאות יותר קנבינואידים מאשר צריכת קנאביס שעבר חימום. הסיבה לכך היא שהחומצות הקנבינואידיות הגולמיות משומשות באופן שונה בגוף ואינן מתקשרות ישירות לקולטני הקנבינואידים באותו אופן שבו עושה החומר הפסיכואקטיבי.

הדרך הנפוצה ביותר לצריכת קנאביס גולמי היא באמצעות מיצים ושייקים (כמו קנאביס למאכל, אין למצוא בישראל מוצרים מסוג זה).

תמונת המחשה קנאביס גולמי

🍀מוזמנים לאתר שלנו www.cannbis.co.il לחיפוש זנים, הזמנות, איסוף עצמי ומשלוחים

🍀בנוסף מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולהישאר תמיד מעודכנים בחדשות האחרונות

לוגו כאנביס

כאנביס

מאמרי כאנביס

מטופלי קנאביס רפואי

קנאביס 101

קנאביס רפואי

שיטות צריכה


כתבות נוספות

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה 26.1.23

דירוג זניםחיפוש זנים

מנגישים למטופלי הקנאביס הרפואי בישראל את כל עדכוני הזנים במלאיי בתי המרקחת מהשבוע שחלף. זנים בקרוב במלאי טיקי רייןTiki RainT20/C424%גידול אינדור קנדי, Wagnersיבוא חברת IMCלהתראה אוטומטית כשהזן יגיע לבתי המרקחת…

סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – סאטיבה קנדית חדשה מבית Wagners

🍀 סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – זן קנדי חדש בגידול אינדור מבית Wagners

סקירת זןתפרחות

טיקי ריין Tiki Rain תפרחת קנאביס רפואי עתירת THC מסוג סאטיבה בקטגוריית T20/C4, גידול אינדור קנדי של המותג Wagners, יבוא של חברת IMC, בקרוב בבתי המרקחת השונים ברחבי הארץ. טיקי…

כל הזכויות שמורות כאנביס 2024 ©

|

אודות כאנביס

אתר כאנביס מרכז מלאי קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת בארץ ומציע שירותי איתור מלאי, הזמנת קנאביס רפואי, משלוחים ואיסוף עצמי, התראות על זמינות מלאי קנאביס בבתי מרקחת ועוד.

האתר פותח על ידי מטופלים עבור מטופלים ומייצג תמונה עדכנית 24/7 של מלאי הקנאביס הרפואי בארץ. בפלטפורמה תמצאו בתי מרקחת פרטיים כגון אורנים פארם בירושליים, ובית המרקחת גבעול בתל אביב; בתי מרקחת מרשת ש.ר.מ. כגון הנגב בבאר שבע וישראל ביהוד; וכמובן סניפי סופר פארם כמו גדרה, רמת ישי, גן יבנה ורבים נוספים המורשים לנפק קנאביס רפואי.

מעבר לקטלוג הנרחב, האתר עוזר לאתר זנים במחירים מוזלים, לחפש זני קנאביס בקטגוריות השונות (T20/C4, T15/C3 ועוד), לחתוך לפי סוג זן (סאטיבה, אינדיקה או היברידי), להשוות מחירים ואחוזי אצווה, לתת משוב וחוות דעת, ומרכז מידע רב על שוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.