בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

קוש, הייז, סקאנק ודיזל – הסיפורים מאחורי הזנים

קוש,הייז,סקאנק ודיזל - הסיפורים מאחורי הזנים

קוש,הייז,סקאנק ודיזל – הסיפורים מאחורי הזנים

זניםסיפורי כאנביס

כשאנשים נכנסים לעולם הקנאביס הם מגלים במהירות את כמויות הזנים העצומות שקיימות, אך כמה זנים כמו קוש, הייז, סקאנק ודיזל בולטים מעל כל השאר. זנים אלו זכו למעמד אגדי ויושבים בפנתיאון הגנטיקות הקלאסיות של הצמח בעיקר בזכות עוצמת ההשפעה והטעמים החזקים והדומיננטיים שלהם. הם זכו לתודעה רבה עוד יותר כאשר מגדלים המשיכו, ועדיין ממשיכים להשתמש באותן גנטיקות קלאסיות כאבני הבניין של מאות זנים היברידיים חדשים.

Png
שמו של זן הקוש לא מגיע מהשפעותיו או ניחוחו, אלא ממקורו הגאוגרפי. סיפורו מתחיל באזור ההינדו קוש (Hindu Kush) בהרי ההימלאיה. אזור זה גובל עם מדינות כמו אפגניסטן, הודו וסין, מדינות בעלות שימוש היסטורי עתיק בצמח הקנאביס. זן מקור זה התפתח באופן טבעי באזור ויצר גנטיקה עמידה וחזקה. הקוש הוא זן אינדיקה דומיננטי בעל פרחים צפופים, קומפקטיים ושמנמנים, ונושא ריח וארומה של ענבים, אדמה והדרים בזכות הטרפנים הרבים שלו. זני קוש עובדים יותר על הגוף מאשר על הראש, מרגיעים וממיסים התכווצויות שרירים.

דוגמאות לזני קוש מוכרים:
או ג’י קוש OG Kush
באבא קוש Bubba Kush
פרפל קוש Purple Kush
מאסטר קוש Master Kush

Png
באנגלית המילה הייז משמעותה ערפל, וזוהי בדיוק התחושה כאשר צורכים את הזן, אופוריה ערפילית. מקורו בשני מגדלים מוכשרים מקליפורניה בשנות ה-70 המוקדמות – האחים הייז (R.Haze ו-J.Haze) שיצרו אותו משילוב זני המקור מקסיקני וקולומביאני. מלא בטרפנים מתוקים והדריים, זן זה סיפק את האופוריה המוחית והנפשית שהם חיפשו. הייז הוא זן סאטיבה היברידי המתאפיין כזן קוגניטיבי וממריץ עם השפעה שמחה וראש צלול.

דוגמאות לזני הייז:
אמנזיה הייז Amnesia Haze
סופר למון הייז Super Lemon Haze
נאביל הייז Neville’s Haze
ג’י 13 הייז G13 Haze

Png
סקאנק הוא אחד הזנים ההיברידיים העתיקים בשוק המודרני המגיע מזני מקור ממקומות שונים ברחבי העולם. ידוע באופן רשמי כ”Skunk #1″, מגדלים הולידו ממנו מאות זנים חדשים. הזן הופיע לראשונה בשנות ה-70 בארה”ב. מגדל בשם סאם “סקאנקמן” (Sam “The Skunkman”) יצר את הדור הראשון של הזן משילוב הגנטיקות קולומביאן גולד, אקפולקו גולד ואפגאני. הזן קיבל את שמו המסריח (סקאנק משמעותו בואש באנגלית) לאחר שכמה אנשים שצרכו את הזן תיארו את ניחוח הטרפנים שלו כחזק וחריף כדומה לחומר אותו מרסס הבואש. סקאנק הוא הוא זן היברידי הנוטה לכיוון האינדיקה, ולמרות השפעותיו המרגיעות הגורמות לנמנום, הוא מספק יצירתיות וראש צלול.

דוגמאות לזני סקאנק מוכרים:
סופר סקאנק Super Skunk
למון סקאנק Lemon Skunk
אמנזיה Amnesia
דיירי קווין Dairy Queen

Png
יש המון סיפורים על מקור הזן הדיזל, זה הסיפור הפופולרי ביותר – הסיפור מתחיל במופע של להקת הרוק האגדית, ה”גרייטפול דד” (The Greatful Dead) ביוני 1991 באינדיאנה. בחור עם הכינוי צ’ם דוג (Chem Dog) היה בהופעה ושם קנה שקית קנאביס איכותית. הוא זרע את הזרעים שמצא בשקית וממנה הוציא שלושה זנים על שמו. לאחר כמה שנים אחד הזנים התגלגל לניו יורק וקיבל את השם דיזל או ניו יורק דיזל (NYC Diesel). יש הטוענים שזני המקור של הדיזל הם מקסיקן ואפגני.

כיום זני הדיזל הידועים הם בדרך כלל היברידים הנוטים להישען על צד הסאטיבה עם השפעות אנרגטיות, ומרוממות וניחוחות חזקים של לימון, פירות אקזוטיים ודלק (משם מגיע שמו של הזן).

דוגמאות לזני דיזל מוכרים:
סאוור דיזל Sour Diesel
גורילה גלו Gorilla Glue
קנאטוניק Cannatonic
סאוור טנג’י Sour Tangie

🍀מוזמנים לאתר שלנו www.cannbis.co.il לחיפוש זנים, הזמנות, איסוף עצמי ומשלוחים

🍀בנוסף מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולהישאר תמיד מעודכנים בחדשות האחרונות

לוגו כאנביס

דיזל

הייז

זנים

כאנביס

מאמרי כאנביס

מטופלי קנאביס רפואי

סיפורי כאנביס

סקאנק

קוש

קנאביס רפואי


כתבות נוספות

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה 26.1.23

דירוג זניםחיפוש זנים

מנגישים למטופלי הקנאביס הרפואי בישראל את כל עדכוני הזנים במלאיי בתי המרקחת מהשבוע שחלף. זנים בקרוב במלאי טיקי רייןTiki RainT20/C424%גידול אינדור קנדי, Wagnersיבוא חברת IMCלהתראה אוטומטית כשהזן יגיע לבתי המרקחת…

סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – סאטיבה קנדית חדשה מבית Wagners

🍀 סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – זן קנדי חדש בגידול אינדור מבית Wagners

סקירת זןתפרחות

טיקי ריין Tiki Rain תפרחת קנאביס רפואי עתירת THC מסוג סאטיבה בקטגוריית T20/C4, גידול אינדור קנדי של המותג Wagners, יבוא של חברת IMC, בקרוב בבתי המרקחת השונים ברחבי הארץ. טיקי…

כל הזכויות שמורות כאנביס 2024 ©

|

אודות כאנביס

אתר כאנביס מרכז מלאי קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת בארץ ומציע שירותי איתור מלאי, הזמנת קנאביס רפואי, משלוחים ואיסוף עצמי, התראות על זמינות מלאי קנאביס בבתי מרקחת ועוד.

האתר פותח על ידי מטופלים עבור מטופלים ומייצג תמונה עדכנית 24/7 של מלאי הקנאביס הרפואי בארץ. בפלטפורמה תמצאו בתי מרקחת פרטיים כגון אורנים פארם בירושליים, ובית המרקחת גבעול בתל אביב; בתי מרקחת מרשת ש.ר.מ. כגון הנגב בבאר שבע וישראל ביהוד; וכמובן סניפי סופר פארם כמו גדרה, רמת ישי, גן יבנה ורבים נוספים המורשים לנפק קנאביס רפואי.

מעבר לקטלוג הנרחב, האתר עוזר לאתר זנים במחירים מוזלים, לחפש זני קנאביס בקטגוריות השונות (T20/C4, T15/C3 ועוד), לחתוך לפי סוג זן (סאטיבה, אינדיקה או היברידי), להשוות מחירים ואחוזי אצווה, לתת משוב וחוות דעת, ומרכז מידע רב על שוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.