בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

מטופלים בקנאביס רפואי? כך תוכלו לקבל קצבת נכות או החזר כספי

מטופלים בקנאביס רפואי? כך תוכלו לקבל קצבת נכות או החזר כספי

מטופלים בקנאביס רפואי? כך תוכלו לקבל קצבת נכות או החזר כספי

מאמריםצרכנים חכמים

קצבת נכות וקנאביס רפואי

בישראל צמח הקנאביס עדיין מוגדר כסם מסוכן בחוק, זאת למרות שקנאביס רפואי הוחרג מפקודת הסמים המסוכנים, ולמרות הרפורמה של משרד ההבריאות משנת 2019. כיום, יותר משנתיים לאחר תחילת הרפורמה, ישנם עדיין כשלים רבים בשוק הקנאביס הרפואי בישראל. מבנה השוק שנוצר ושרשרת האספקה הארוכה בשוק הקאנביס הכוללת: בתי גידול, חוות, מפעלים, בתי מסחר, בתי מרקחת ומטופלים גרמה לעלייה חדה במחירי הקאנביס הרפואי ונראה כי היד עוד נטויה בעניין זה. בנוסף, על אף הוראת משרד הבריאות להגביל את מחירי חידושי הרישיונות, בפועל עלות הנפקת רשיון עבור קנאביס רפואי  נעה בין מאות שקלים בודדים לאלפי שקלים. מאז שיצאה לפועל האסדרה של משרד הבריאות, לא מעט רופאים הוגבלו על ידי היק”ר מסיבות שונות, חלקן תמוהות ולא ברורות, דבר שגרם למחאה מול ביתו של שר הבריאות ניצן הורביץ. 

כך תוכלו לקבל קצבת נכות או החזר כספי - תמונה להמחשה בלבד
תמונה להמחשה בלבד

כיום חיים בישראל למעלה מ-102,000 מטופלים בקאנביס רפואי עבור התוויות, מחלות ומצבים רפואיים שונים כמו חולים שעוברים טיפולי כימותרפיה, אימונותרפיה הקרנות, חולי קרוהן, קוליטיס כיבית, איידס, טרשת נפוצה, פרקינסון, אפילפסיה, תסמונת טורט, חולים סופניים, חולים המטופלים במרפאות כאב כגון חולי פיברומיאלגיה ומי שסובלים מהפרעת דחק פוסט טראומתית (PTSD) ובעלי מוגבלויות. 

למרות מחאות המטופלים אשר מספרם גדל בקצב מהיר מאז החלה האסדרה החדשה, ואולי בדיוק בגלל זה, החלה ממשלת ישראל לקדם לגליזציה בנושא. אך למרות הבטחות חוזרות ונשנות של הממשלה עדיין אין מענה לבעיות היומיומיות של מטופלים רבים בקנאביס רפואי בישראל. אחת הבעיות המרכזיות היא כיצד לשלם על טיפול חודשי אלפי שקלים כל חודש? בנוסף עלות רופא מוסמך לניפוק רישיון לקאנביס רפואי עלתה מ-280 ש״ח ל-1000 ש״ח, (להלן רשימת רופאים המוסמכים לניפוק רשיון לקאנביס רפואי על פי משרד הבריאות, כלומר צריכים לקבל קהל במרפאות ציבוריות בעלות של לא יותר מ-280 ש״ח). חשוב לזכור כי רבים מהמטופלים חיים מקצבאות נכות וכספי ביטוח לאומי. לכן כדאי לדעת באילו מקרים ניתן לקבל החזר כספי ומימון מלא או חלקי עבור רכישה של קנאביס רפואי בבית המרקחת ואף עבור עלות המשלוח לכתובת המטופל שנמצאת ברישיון הרפואי שקיבל ממשרד הבריאות.

האם וכיצד ניתן לקבל החזר כספי על הוצאות רכישה של קנאביס רפואי? 

אוכלוסיות הזכאיות להשתתפות בהוצאות על רכישה של קנאביס רפואי הן:

* נכי משרד הביטחון עשויים להיות זכאים להשתתפות בהוצאות על רכישת קנאביס רפואי. 
* נפגעי תאונות עבודה אשר אושר להם שימוש ורישיון לשימוש בקנאביס רפואי כולל שימוש במאייד. זכאים להחזר מלא על הקנאביס הרפואי ואביזרים.  
* נפגעי פעולות איבה אשר ניתן להם רישיון לשימוש בקנאביס רפואי. בשל הנכות שהוכרה להם הינם זכאים להחזרים כספיים על הוצאותיהם. 
* קופת חולים מכבי מאפשרת החזר כספי גם  למבוטחים רגילים בתנאי שהם חברי קרן מכבי.
* קופת חולים מאוחדת. 
* מומלץ גם למטופלים אשר אינם שייכים לאחת מקבוצות האוכלוסייה הללו לפנות אל קופת החולים בה הם מבוטחים כדי לבדוק מהו התהליך לקבלת מימון לרכישת קנאביס רפואי מקופת החולים. 
* מידע נוסף על קצבת נכות וקנאביס רפואי

נכי משרד הבטחון ונפגעי צה״ל – נכי משרד הביטחון אשר מכוסים בביטוח מקיף של כוחות הביטחון, יכולים לקבל החזר כספי בגין קנאביס רפואי דרך רופא מחוזי אחראי. בעת הגשת הבקשה להחזר לרופא המחוזי, יש לצרף את המלצת הרופא המטפל, עותק נאמן למקור או מקור של רישיון קנאביס בתוקף וכמובן קבלות מקוריות המתעדות את רכישת הקנאביס והמוצרים הנלווים. בנוסף הצהרת שאינכם מקבלים החזר מגוף אחר.
ניתן החזר כספי בגין הפריטים הבאים:

* עלות הקנאביס הרפואי 
* אביזרים כגון ניירות גלגול ופילטרים, ודמי שינוע
* מכשיר אידוי קנאביס, מותנה בהמלצה רפואית לשימוש במכשיר אידוי הנובעת ממצב רפואי

יש לצרף אישור רופא מחוזי על גבי הקבלה.

להלן מוקד משרד הביטחון ״נפש אחת״ להחזר כספי עבור רכישת קנאביס רפואי.

נפגעי תאונות עבודה – במקביל להבנה של הקהילה הרפואית את חשיבותו של הקנאביס הרפואי לטיפול בכאב, ועל פי חוק הביטוח הלאומי, חברי כל קופות החולים זכאים להחזר כספי על קנאביס רפואי כל עוד הם הוכרו כנפגעי תאונות עבודה. קופת החולים נמצאת בהסדר מול הביטוח הלאומי והיא המוסמכת להעביר את התשלום ישירות לנפגעים. יש רק לשים לב שאין חשבוניות כפולות או חסרות לכאורה. על כן יש לפנות לקופה המבטחת ולבקש הסבר בעניין החזר כספי בגין רכישה של קנאביס רפואי ברישיון. 

* נפגעי תאונות עבודה אשר נופק להם רישיון לשימוש בקנאביס רפואי בשל התאונה זכאים להחזר מלא על התשלום עבור מוצרי הקנאביס ואביזריו.
* בתי המשפט החלו להוון (מלשון ״הווה״) את הסכום החודשי הקצוב לכדי סכום גדול אחד. בדר״כ של מאות אלפי שקלים וזאת לפרעון מיידי. את הסכום מגדירים בתי המשפט כהוצאות רפואיות והוא ניתן הן לנפגעי פוסט-טראומה, והן לנפגעי כאב פיזי. 

במידה וקופת החולים המבטחת מסרבת לשלם ניתן לנסות ולתבוע את הכסף מהקופה. צירפנו עבורכם כמה דוגמאות לפסיקות בנושא החזר כספי עבור רכישה של קנאביס רפואי:  

בית המשפט המחוזי בלוד, פסקה השופטת מרב בן-ארי, 2 מיליון שקלים ומתוכם 147 אלף שקלים לרכישת קנאביס רפואי. בפסק דין אחר, מדצמבר 2019 מבית המשפט המחוזי בירושלים, פסק רם וינוגרד סכום של 190 אלף שקלים בגין הוצאות רפואיות, שעיקרן קנאביס רפואי לפי 500 שקלים בחודש, לתובע עם נכות בשיעור 55%. גם השופטת עירית כהן מבהמ״ש המחוזי מרכז, פסקה סכום של 100 אלף שקל בגין הוצאות רפואיות הכוללות קנאביס רפואי, אחרי שהתובע הצהיר כי הוא משלם על קנאביס 190 שקל ל-10 גרם.  כמו כן לאחרונה חייב בית המשפט את קופת חולים כללית לשלם למטופל עבור רכישה של קנאביס רפואי בסכום של 18,000 ש״ח בתביעה שהגיש נגד קופת חולים כללית בחודש יולי 2019 טען המטופל כי מגיע לו החזר כספי עבור רכישת קנאביס רפואי לאחר שנפגע בדצמבר 2014 באירוע שהוכר ע”י ביטוח לאומי כתאונת עבודה. כפי שכתבנו בית המשפט פסק גם במקרה זה לטובת המטופל.

כך תוכלו לקבל קצבת נכות או החזר כספי - תמונה להמחשה בלבד
תמונה להמחשה בלבד

קנאביס רפואי ונפגעי פעולות האיבה – מימון ההוצאות עבור נפגעי פעולות איבה ינתנו למטופלים בקנאביס רפואי בתנאים הבאים:

* ברשותכם רישיון תקף לשימוש בקנאביס רפואי ממשרד הבריאות.
* הרישיון ניתן לצורך טיפול בנכות המוכרת כנפגע איבה.
* ההחזרים על רכישת הקנאביס יעשו בהתאם לסוגים והמינונים המופיעים ברישיון של משרד הבריאות, ולאחר הצגת הוכחת אספקה והוכחת תשלום.
* אם המוצרים סופקו לכם לביתכם, ניתן לקבל החזרים בעבור ההובלה עד לגובה של 100 ₪, בהצגת קבלות.
* אם נסעתם לרכוש את המוצרים בבית מרקחת, ניתן לקבל החזר עבור הנסיעה, בהתאם להוראות משרד הביטחון לעניין נסיעות לטיפול רפואי (פירוט בהמשך)
* מכשירים נלווים לשימוש בקנאביס כגון ניירות גלגול, פילטרים וכדומה, מגולמים בתשלום ההחזר עבור הקנאביס.
* מכשירי אידוי: מכשיר אידוי ימומן בהסתמך על המלצה רפואית המפרטת את הסיבה של האידוי על פני העישון. ניתן לממן רק מכשיר אידוי קנאביס אחד, נייח או נייד. החלפת מכשיר תאושר ע”פ בלאי, ורק אם חלפו לפחות שלוש שנים מרכישת המכשיר הקודם. המכשיר יירכש ע”י הזכאי ויינתן החזר כספי כנגד חשבונית. גובה ההחזר המקסימאלי : 1,999 שקלים כולל מע”מ.
* מידע נוסף לנפגעי פעולות האיבה וקנאביס רפואי 

מבוטחי קופת חולים “מכבי” – מבוטחי קופת חולים מכבי יכולים לקבל החזר כספי לרכישת קנאביס רפואי במידה והם חברי “קרן מכבי” במשך יותר משנתיים ברציפות והכנסתם החודשית היא מתחת ל-4,500 ש”ח. לצורך קבלת החזר כספי למטופלי מכבי יש למלא את טפסי הבקשה להחזר כספי (ניתן לאסוף בקופה).

מבוטחי קופת חולים “מאוחדת” – מבוטחי קופת חולים מאוחדת מאוחדת מאפשרת למטופלים לקבל החזר כספי.

* בעלי מוגבלויות
* בעלי נכויות
* נפגעי תאונות דרכים
* נפגעי תאונות עבודה
* נפגעי מערכת הבטחון שהם מבוטחי משרד הביטחון (צה”ל)
* מוקד קנאביס רפואי בקופת חולים ״מאוחדת״

על מנת להגיש בקשה לקבלת החזר כספי חשוב לשמור את כל החשבוניות/קבלות שקיבלתם כאשר רכשתם את מוצרי הקנאביס הרפואי.

חשוב גם לקבל אישור רשמי לסטטוס שלכם אם אתם נפגעי תאונות עבודה וכדומה. יש לצרף עותק של רישיון הקנאביס הרפואי שלכם עם המכתב מהרופא שמאשר את הטיפול בקנאביס.

חשוב לדעת

* חוזר היחידה לקאנביס רפואי (יק״ר) נוהל 106 רישיונות לשימוש בקנביס.  
* קבלת רישיון לקנאביס רפואי אינה אוטומטית וכל אחת מהמחלות הקבועות דורשות תנאים אחרים או נוספים לצורך הזכאות לקנאביס. כמו כן קיימות מחלות והתוויות רפואיות נוספות המאפשרות הגשת בקשה לרשיון לקנאביס רפואי להלן נוהל 106 סעיף 3.2 של משרד הבריאות בעניין זה. 
*אבחון מטופל כסובל מאחת ההתוויות הקבועות בנוהל משרד הבריאות כשלעצמו אינו מזכה באופן אוטומטי בזכות להגיש בקשה לצריכת קנאביס רפואי, ועל המטופל לענות על תנאים נוספים המפורטים בנוהל.
*ככלל, לא תאושר בקשה של מטופל שפנה לראשונה למרפאת כאב כלשהי, רק לצורך הגשת בקשה לאישור שימוש בקנאביס רפואי.
*כמו כן, מי שטופל במרפאת כאב פחות משנה לא יוכל להגיש בקשה לצריכת קנאביס רפואי למעט במקרים חריגים שבהם הבקשה נתמכת על ידי מנהל המרפאה וכוללת נימוק מפורט של מנהל המרפאה לצורך באישור החריג.
*קבלת רישיון לקנאביס רפואי אינה אוטומטית ולכל אחת מההתוויות נדרשים תנאים אחרים או נוספים לצורך הזכאות לקנאביס רפואי. כמו כן קיימות מחלות והתוויות רפואיות נוספות המאפשרות הגשת בקשה לרשיון לקנאביס רפואי להלן נוהל 106 סעיף 3.2 של משרד הבריאות בעניין זה).
* למידע מפורט על התנאים שבהם נדרש כל מטופל לעמוד בהתאם לסוג המחלה שממנה הוא סובל ראו סעיף 3.2. לנוהל של משרד הבריאות.
* מטופלים יכולים לפנות בבירורים ושאלות למוקד היק”ר באמצעות
טלפון: 08-6268000
דוא”ל: yakar.metupalim@moh.gov.il

🍀מוזמנים לאתר שלנו www.cannbis.co.il לחיפוש זנים, הזמנות, איסוף עצמי ומשלוחים

🍀בנוסף מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולהישאר תמיד מעודכנים בחדשות האחרונות

לוגו כאנביס

החזר כספי

התוויות

כאנביס

מאמרי כאנביס

מטופלי קנאביס רפואי

צרכנים חכמים

קנאביס רפואי

קצבת נכות


כתבות נוספות

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה 26.1.23

דירוג זניםחיפוש זנים

מנגישים למטופלי הקנאביס הרפואי בישראל את כל עדכוני הזנים במלאיי בתי המרקחת מהשבוע שחלף. זנים בקרוב במלאי טיקי רייןTiki RainT20/C424%גידול אינדור קנדי, Wagnersיבוא חברת IMCלהתראה אוטומטית כשהזן יגיע לבתי המרקחת…

סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – סאטיבה קנדית חדשה מבית Wagners

🍀 סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – זן קנדי חדש בגידול אינדור מבית Wagners

סקירת זןתפרחות

טיקי ריין Tiki Rain תפרחת קנאביס רפואי עתירת THC מסוג סאטיבה בקטגוריית T20/C4, גידול אינדור קנדי של המותג Wagners, יבוא של חברת IMC, בקרוב בבתי המרקחת השונים ברחבי הארץ. טיקי…

כל הזכויות שמורות כאנביס 2024 ©

|

אודות כאנביס

אתר כאנביס מרכז מלאי קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת בארץ ומציע שירותי איתור מלאי, הזמנת קנאביס רפואי, משלוחים ואיסוף עצמי, התראות על זמינות מלאי קנאביס בבתי מרקחת ועוד.

האתר פותח על ידי מטופלים עבור מטופלים ומייצג תמונה עדכנית 24/7 של מלאי הקנאביס הרפואי בארץ. בפלטפורמה תמצאו בתי מרקחת פרטיים כגון אורנים פארם בירושליים, ובית המרקחת גבעול בתל אביב; בתי מרקחת מרשת ש.ר.מ. כגון הנגב בבאר שבע וישראל ביהוד; וכמובן סניפי סופר פארם כמו גדרה, רמת ישי, גן יבנה ורבים נוספים המורשים לנפק קנאביס רפואי.

מעבר לקטלוג הנרחב, האתר עוזר לאתר זנים במחירים מוזלים, לחפש זני קנאביס בקטגוריות השונות (T20/C4, T15/C3 ועוד), לחתוך לפי סוג זן (סאטיבה, אינדיקה או היברידי), להשוות מחירים ואחוזי אצווה, לתת משוב וחוות דעת, ומרכז מידע רב על שוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.