בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

הכירו את הקנבינואידים החדשים: THCP ו-CBDP

הכירו את הקנבינואידים החדשים: THCP ו-CBDP

הכירו את הקנבינואידים החדשים: THCP ו-CBDP

כאנביסקנאביס 101

ככל שמחקר על קנאביס רפואי מתגבר, המורכבות והפוטנציאל הכימי של הצמח הולכים ומתבררים עוד יותר.

על סף שנת 2020, קבוצת חוקרים איטלקים הודיעה על גילוי שני קנבינואידים חדשים –
(tetrahydrocannabiphorol) THCP ו-(cannabidiphorol) CBDP. אם השמות נראים דומים ל-THC ול-CBD, זה בגלל שהם דומים הן במבנה והן בתפקוד.

נכון להיום, כמעט 150 קנבינואידים התגלו בצמח הקנאביס, אם כי מעטים בודדו ונחקרו. אמנם זה נבע בין היתר מסיבות משפטיות, אך גם בגלל שרוב זני הקנאביס הם דומיננטיים ב-THC או ב-CBD, מה שהופך את הבידוד והמחקר של קנבינואידים אחרים למאתגרים. עם זאת, העובדה הזו משתנה בשנים האחרונות – תחום מחקר כימי חדש המשמש לזיהוי תרכובות לא ידועות בקנאביס וטכניקות אנליטיות מתקדמות מאפשרות זיהוי טוב יותר של תרכובות קנאביס חדשות.

THCP
(tetrahydrocannabiphorol)
במולקולת ה- THCP שהתגלתה לאחרונה, החוקרים מצאו בשרשרת צדדית חשובה מבנה מולקולה עם 7 חוליות. לשם השוואה, ל-THC הרגיל יש 5 חוליות. כדי להבין יותר, קנבינואידים טבעיים עם יותר מ-5 חוליות בשרשרת צדדית זו טרם התגלו בקנאביס.

אורכה של שרשרת צדדית זו הוכיחה כממלאת תפקיד חיוני בהשפעות שה-THC מפעיל על קולטני ה-CB1 וה- CB2 במערכת האנדוקנבינואידית שלנו. יש צורך במינימום 3 חוליות כדי לקשר THC לקולטנים.

כאשר החוקרים בדקו את הקירבה המחייבת של ה-THCP לקולטני ה-CB1 וה-CB2 במערכת האנדוקנבינואידית, הם מצאו כי ה-THCP פעיל פי 33 מאשר ה-THC הרגיל בקולטן CB1, ופי 10-5 פעיל יותר מאשר ה-THC רגיל בקולטן CB2.

אמנם תמיד חשבנו שההשפעות הפסיכו-אקטיביות של הצמח נובעות בעיקר מה-THC, אך למעשה, ניתן לייחס אותו חלקית ל-THCP או לקנבינואידים חזקים במיוחד שטרם התגלו.

CBDP
(cannabidiphorol)

כמו ה-THCP, גם ל-CBDP יש שרשרת צדדית ארוכה יותר של 7 חוליות, ולא 5 חוליות. לדברי חוקרי המחקר, עם זאת, בעוד שהחקירה על הפעילות האנטי דלקתית, נוגדת החמצון ואנטי אפילפסיה של CBDP תימשך, היא כרגע אינה בראש סדר העדיפויות.

הסיבה היא מכיוון שכבר נבדק כי ל-CBD יש קירבה מחייבת לקויה גם לקולטני ה-CB1 וגם ל-CB2, כך שלא סביר ששרשרת צד ארוכה יותר תסייע ל-CBDP בקשירה יעילה יותר לקולטני הגוף. כפי שהחוקרים מציינים עם זאת, מחקר עתידי עשוי להוכיח כי עוד לא התגלו התכונות הטיפוליות של ה-CBDP שאיננו מודעים להן עדיין.

בסך הכל, מחברי המחקר טוענים כי ביצוע פרופיל כימי מקיף של קנאביס הוא חיוני. זיהוי של קנבינואידים קטנים יותר ולא ידועים כיום עשוי להציע עושר טיפולי בעל פוטנציאל לשנות את עולם הרפואה.

לחצו כאן כדי לראות את המחקר המקורי

🍀מוזמנים לאתר שלנו www.cannbis.co.il לחיפוש זנים, הזמנות, איסוף עצמי ומשלוחים

🍀בנוסף מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולהישאר תמיד מעודכנים בחדשות האחרונות

לוגו כאנביס

CBD

THC

כאנביס

מאמרי כאנביס

מטופלי קנאביס רפואי

קנאביס 101

קנאביס רפואי

קנבינואידים


כתבות נוספות

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה 26.1.23

דירוג זניםחיפוש זנים

מנגישים למטופלי הקנאביס הרפואי בישראל את כל עדכוני הזנים במלאיי בתי המרקחת מהשבוע שחלף. זנים בקרוב במלאי טיקי רייןTiki RainT20/C424%גידול אינדור קנדי, Wagnersיבוא חברת IMCלהתראה אוטומטית כשהזן יגיע לבתי המרקחת…

סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – סאטיבה קנדית חדשה מבית Wagners

🍀 סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – זן קנדי חדש בגידול אינדור מבית Wagners

סקירת זןתפרחות

טיקי ריין Tiki Rain תפרחת קנאביס רפואי עתירת THC מסוג סאטיבה בקטגוריית T20/C4, גידול אינדור קנדי של המותג Wagners, יבוא של חברת IMC, בקרוב בבתי המרקחת השונים ברחבי הארץ. טיקי…

כל הזכויות שמורות כאנביס 2024 ©

|

אודות כאנביס

אתר כאנביס מרכז מלאי קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת בארץ ומציע שירותי איתור מלאי, הזמנת קנאביס רפואי, משלוחים ואיסוף עצמי, התראות על זמינות מלאי קנאביס בבתי מרקחת ועוד.

האתר פותח על ידי מטופלים עבור מטופלים ומייצג תמונה עדכנית 24/7 של מלאי הקנאביס הרפואי בארץ. בפלטפורמה תמצאו בתי מרקחת פרטיים כגון אורנים פארם בירושליים, ובית המרקחת גבעול בתל אביב; בתי מרקחת מרשת ש.ר.מ. כגון הנגב בבאר שבע וישראל ביהוד; וכמובן סניפי סופר פארם כמו גדרה, רמת ישי, גן יבנה ורבים נוספים המורשים לנפק קנאביס רפואי.

מעבר לקטלוג הנרחב, האתר עוזר לאתר זנים במחירים מוזלים, לחפש זני קנאביס בקטגוריות השונות (T20/C4, T15/C3 ועוד), לחתוך לפי סוג זן (סאטיבה, אינדיקה או היברידי), להשוות מחירים ואחוזי אצווה, לתת משוב וחוות דעת, ומרכז מידע רב על שוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.